09 april 2011

De kraai

Over het boekenweekgeschenk De Kraai van Kader Abdolah hoorde ik vooral negatieve recensies. Nu ik het gelezen heb, begrijp ik dat eigenlijk niet zo. Ik zie niet wat er kinderlijk aan zou moeten zijn. En het boek past, voor de verandering, bij het thema van de boekenweek.

Het verhaal gaat over een koffiehandelaar in Amsterdam, een vluchteling uit Iran. En eigenlijk een schrijver. Hij vertelt over zijn verleden, met verwijzingen naar de Nederlandse literatuur. Dit laatste is wel iets wat ik wat minder vindt, omdat achterin heb boek wordt aangegeven dat de citaten ietwat zijn aangepast. Maar hoe precies, dat staat er niet bij.

Verder een aardig verhaal waar ik wel iets van geleerd heb over het voor mij toch wat onbekende Iran.

1 opmerking:

Koen zei

Ik had hetzelfde gevoel als jij, ikwas er ook niet zo begatief over. Vond het heel goed leesbaar.