25 mei 2015

Het marktplaatsmeisje

Een paar maanden geleden kwam ik Elly's Choice tegen: een e-book abonnement voor 10 boeken per maand voor 3 euro. Na even snel gekeken te hebben in het aanbod (je kunt de 10 boeken niet zelf kiezen), zag ik dat hier altijd wel iets tussen zou zitten. En anders wellicht iets dat ik anders niet meteen zou lezen, maar waar ik me wel door wilde laten verrassen. 
Het marktplaatsmeisje van Carlijn Vis stond al op m'n wishlist, en zat bij de eerste selectie boeken die ik downloadde.

Dit was typisch het soort boek waar ik naar op zoek was in een drukke periode. Een boek dat je snel even oppakt, het verhaal niet kwijtraakt en korte hoofdstukken. En erg grappig.

Anna werkt al jaren als office manager bij hetzelfde bedrijf. Ze is de rechterhand van haar baas. Maar het bedrijft groeit, gaat verhuizen en Heleen komt. Heleen lijkt de nieuwe rechterhand van haar baas te worden. Ondertussen raakt Anna geobsedeerd door Marktplaats. Ze begon er mee om de kantoormeubelen te verkopen, maar raakt steeds meer geïnteresseerd in het interieur van marktplaatsers. Door te kijken naar de foto's van de producten, komt ze veel over de bewoners te weten en wie weet vind ze zo wel een lover.

Origineel idee en met het boek leest lekker makkelijk. Niet alles is even realistisch, maar dat geeft helemaal niet.




Dit is het achtste boek dat ik las voor Ik lees Nederlands!

Geen opmerkingen: