04 mei 2015

Denken aan vrijdag

Dan kan ik nog zoveel goede ideeën hebben over wat ik allemaal zou willen lezen, als er een nieuwe Nicci French verschijnt over Frieda Klein, dan is dat het eerste dat ik lees. En zo ging het inderdaad een paar weekenden geleden, toen ik no time verzonken zat in Denken aan vrijdag, deel 5 alweer in deze serie.

Deze keer komt de moord wel heel dicht bij Frieda en wordt haar ex-vriend aangetroffen in de Thames. Frieda is hoofdverdachte... Ze is bang dat haar ze niet geloofd zal worden en slaat op de vlucht.

De politie gaat op zoek naar Frieda, Frieda probeert de dader te vinden. Interessant is dat je met Frieda meegaat in verdenkingen, maar tegelijk denkt dat het wellicht niet 'zo eenvoudig' is. De zoektocht is interessant, het verhaal spannend, maar helaas vond ik de dader wat minder bevredigend. Gelukkig was er nog een andere afsluiting.

Dit deel vond ik zeker niet de sterkste in de reeks. Jammer, maar toch verwacht ik veel van de twee nog te verschijnen delen. Daarvoor zal ik opnieuw alle andere boeken uit m'n handen laten vallen :)

Geen opmerkingen: