27 mei 2015

Een weeffout in onze sterren

Een weeffout in onze sterren is typisch zo'n boek waarvan ik twijfelde of ik het wel wilde lezen en waarvan ik nu eigenlijk niet toe wil geven dat het gewoon een goed boek was. John Green heeft me verrast...

Ik ben namelijk helemaal niet van die gehypte boeken en ik houd ook niet zo van YA. En toch was ik nieuwsgierig naar het verhaal over Hazel, 16 jaar, drie jaar geleden opgegeven, lijdend aan longkanker. Ze gaat naar een jongerengespreksgroep. Vooral omdat het moet. Maar dan ontmoet ze daar Augustus. Een liefde ontluikt.

Het verhaal is zoet, maar de twee hoofdpersonen hebben zulke doge humor dat het me niet stoort. Ik vind het zelfs wel aandoenlijk, vooral omdat hun toekomst zo onzeker is.

Dus ja, ook als je (denkt) niet van dergelijke boeken te houden is dit toch echt een aanrader!

Geen opmerkingen: