15 december 2010

The curious case of Benjamin Button

Toen de film The curious case of Benjamin Button uitkwam, leek me dat wel wat. De film heb ik nooit gezien en pas nu las ik het verhaal. En dat verhaal is natuurlijk bekend, een man die oud wordt geboren en steeds jonger word.

Dit verhaal van F. Scott Fitzgerald vond ik heerlijk om te lezen. De details waren mooi uitgewerkt, en hoewel de loop van het verhaal bekend is, gebeuren er toch onverwachte dingen.

In deze bundel stonden nog twee verhalen. De eerste is Bernice bobs her hair. Dit verhaal is het meest reƫle van drie in deze bundel. Bernice is bij haar veel populairdere nicht Majorie. Majorie ontfermt zich over haar en natuurlijk dreigt Bernice populairder te worden.

Het laatste verhaal is The diamond as big as the Ritz. Een diamant zo groot als een berg. Hoe houdt je dat verborgen? Hoe ga je met eventuele bezoekers om?

Een leuke bundel. Een nieuwe, leuke auteur aan mijn leeslijst toegevoegd.

Geen opmerkingen: