05 december 2010

The best American nonrequired reading 2010

Weer een verzameling met Amerikaanse stukken. Ditmaal The best American nonrequired reading 2010. Een verzameling onder redactie van Dave Eggers en David Sedaris. Beide auteurs laten me aan humor denken.

Het eerste deel van het boek bestaat uit lijstjes. Die deden me niet zoveel. Te Amerikaans, te veel lijst met weinig inhoud.

Het grotere tweede deel staan langere stukken. Een aantal konden met niet interesseren, maar de meesten spraken me erg aan. Een verhaal over een gijzeling in Afganistan. Een verslag van een tijdelijk verblijf in een tentenwijk voor daklozen. En ook fictie. Verhalen van Etgar Keret en Sherman Alexie. Twee auteurs van wie ik gehoord had, maar nog niets van gelezen. En dat ga ik zeker doen.

Geen opmerkingen: