08 augustus 2010

Leo Tolstoy (Brief Lives)

Dit boek over Leo Tolstoy van Anthony Briggs kreeg is als Early Reviewer via Librarything. Het maakt onderdeel uit van de Brief Lives serie. Waarschijnlijk nog een vrij nieuwe serie, want veel boeken zijn er nog niet. Maar ik vermoed dat dat nog wel gaat veranderen.

Dit boek heeft me positief verrast. In ruim 100 pagina's wordt het leven van Tolstoy beschreven en zijn werken kort geduid. Genoeg om een beeld te krijgen, niet te veel zodat het langdradig wordt. En hoewel War and Peace en Anna Karenina hier in de kast staan, gelezen heb ik ze nog niet. Ik heb er wel meer zin in, na het lezen van dit boek met daarin een korte achtergrond bij deze boeken.

Een interessant boek in een veelbelovende serie. Over Gustave Flaubert en Charles Dickens zijn ook delen verschenen. Die lijken met ook interessant.

1 opmerking:

Koen zei

Anna Karenina zit ik ook nog tegenaan te hikken ;-) Dikke pil ook. War and peace heb ik nog niet aangeschaft maar lijkt me op termijn ook onvermijdelijk...