05 januari 2016

Ik lees Nederlands 2015 - de finish

Zoals bijna elk jaar begin ik voortvarend, maar blijkt in december dat ik nog (lang) niet het aantal Nederlandse boeken heb gelezen dat ik had gepland in januari. Dit jaar is daarop geen uitzondering, maar deze keer was de eindsprint wel erg fors. Maar ik las 21 Nederlandse boeken, eentje meer dan 'gepland', vooral ook omdat ik was vergeten over ééntje te bloggen.

De gelezen boeken:
  1. Arnon Grunberg - Tirza
  2. Daan Heerma van Vos - De vergeting
  3. Myrthe van der Meer - UP
  4. Dimitri Verhulst - De zomer hou je ook niet tegen (Vlaams-1)
  5. Adriaan van Dis - Ik kom terug
  6. Willem Elsschot - Villa des roses (Vlaams-2)
  7. Remco Campert - Het leven is vurrukkelluk
  8. Carlijn Vis - Het marktplaatsmeisje
  9. Marnix Peeters - De trapchauffeur (Vlaams-3)
  10. Pieter Steinz - Waanzin in de wereldliteratuur
  11. Jaap Robben - Birk 
  12. Saskia Noort - De eetclub
  13. Els Quaegebeur - Bij Starbucks heet ik Amy
  14. Marion Pauw - Grijs gebied
  15. Anne Hermans - De co-assistent
  16. Pieter Steinz - Lezen met ALS
  17. Hella Haasse - Oeroeg
  18. Clark Accord - Plantage d'Amour (Surinaams)
  19. Dimitri Verhulst - De laatkomer (Vlaams-4)
  20. Ronald Giphart - Mooie mama's
  21. Auke Hulst - Kinderen van het Ruige Land
Een lijst waar ik best tevreden mee ben en de meeste boeken las ik met veel plezier. Op naar een nieuwe leesjaar met ook veel Nederlandse boeken.

Geen opmerkingen: