09 januari 2016

2015 -> 2016

2015 was een druk jaar en dat laat zich meteen zien in mijn lees- en blogsnelheid. Ik las slechts 44 boeken, waarvan vier in de laatste week tijdens een eindsprint (mijn niet geheel vreemd). Bijna de helft hiervan, 21, was van oorspronkelijk Nederlandse auteurs.

Hoewel ik aan het begin van het jaar wel altijd een lijstje maak met boeken die ik graag wil lezen, komt daar zelden wat van. Zo ook dit jaar. En komend jaar waarschijnlijk weer. Ik wil me meer laten leiden door waar ik op dat moment zin in heb en niet vooruit plannen.

Ik hoop vooral komend jaar weer wat meer te lezen. Mijn huidige leeswoede laat me zien hoe erg ik het gemist heb om lekker weg te duiken in een boek. De eerste boeken van dit jaar zijn dan ook weer uit. Kijken hoe het gaat. De vakantie is voorbij...

1 opmerking:

Koen zei

Lijstjes maken doe ik ook niet aan, meestal vormt zich wel een idee van het volgende boek dat ik wil lezen dus daar laat ik mij maar door leiden. Ik maak me ook niet druk over het aantal boeken, ik zie wel. Ik heb het privé nu ook druk waardoor ik veel minder aan lezen toe kom. De TBR-stapel wordt hoogstens wat groter :) Veel leesplezier in 2016!