24 januari 2015

Omhulde stad

Af en toe begin ik aan een boek om er later achter te komen dat het het eerste deel van een serie is. Dat is op zich prima, zolang het boek goed is. Helaas is het dan ook vaak een serie die nog niet voltooid is. En dat is dan weer irritant als het boek goed is.

Zo verging het met ook met De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine van Ransom Riggs. Dat boek las ik vorig jaar met veel plezier, om er vervolgens achter te komen dat dit slechts het begin is. Onlangs las ik het tweede deel, Omhulde stad, en vermoedelijk (en hopelijk, want het verhaal is nog niet af) volgt er meer.

Pas op, spoilers voor wie deel 1 niet gelezen heeft!

Het verhaal gaat verder waar deel 1 stopt. De tijdlus is kapot, de bijzondere kinderen vluchten van het eiland en gaan op zoek naar mevrouw Peregrine. De kans is groot dat ze in Londen is, dus dat is het reisdoel. Maar ondertussen moeten ze goed oppassen voor de hulsels en de schepsel.

De kinderen verplaatsen zich door Engeland en door de tijd. Hierdoor is het steeds weer afwachten waar ze terecht komen en of ze op tijd zullen zijn.

Einde spoilers.

Het eerste deel las is als e-book. Ondertussen bij ik daar helemaal aan gewend en vind ik het een prettige manier van lezen. Maar ik ben blij dat ik dit tweede deel als boek in handen had. De vormgeving is mooi en de bijzondere en oude foto's ondersteunen het verhaal zo veel beter.

Op naar het nog te verschijnen volgende deel!

Geen opmerkingen: