22 januari 2015

Ik lees Nederlands - 2015

Tsja, ik heb me toch weer laten verleiden. De 'Ik lees Nederlands' challenge vind ik gewoon veel te leuk. En die Nederlandse boeken, die lees ik waarschijnlijk anders ook wel. Of stel ik misschien juist uit, terwijl dat zo zonde is.

De challenge van 2015 wordt georganiseerd door Jenny en Tessa, die er een nieuwe website voor opzetten: ikleesnederlands.nl

Opnieuw ga ik de uitdaging aan voor 20 Nederlandse boeken. Met een gemiddeld leestempo van ongeveer 1 boek per week betekent dat dat een kleine helft van de boeken die ik dit jaar lees van oorsprong Nederlands zal zijn. En de eerste heb ik al uit: Tirza van Arnon Grunberg (verslag volgt.)

Ik kwam al wat suggesties tegen over Vlaamse boeken lezen en dat vind ik een supergoed plan. Vijf boeken zullen van oorsprong Vlaams zijn:
1. Emmanuel Lipp - Chinchilla song (staat al jaren in de kast)
2. Ivo Victoria - Dieven van vuur (zijn debuut vond ik super)
3. Dimitri Verhulst - De laatkomer
4 en 5... die heb ik nog niet verzonnen



1 opmerking:

Lalagè zei

Ha wat leuk dat jij ook Vlaams gaat lezen :)