29 mei 2014

Of ik gek ben

Dit boek kwam ik bij toeval in de bieb tegen, en toen ik de achterkant las over een tbs-er in een tbs-instelling was ik geprikkeld en nam Of ik gek ben van Michiel Stroink mee. 

Dit boek vertelt het verhaal van Benjamin. Na een dronken nacht, waar hij zich niets meer van herinnert, is hij veroordeeld en in een tbs-kliniek terechtgekomen. En hoewel niet meewerkt en het met een aantal mensen best goed kan vinden, lijkt hij ook een beetje een buitenbeentje. Na een paar jaar beseft hij zich echter dat dit het niet wordt en gaat serieus met z'n behandeling aan de slag.

Het is intrigerend, want wat heeft Benjamin eigenlijk gedaan om hier terecht te komen? En wat hebben de anderen gedaan? Ondertussen is de sfeer vaak best ok. En Benjamin is een geestige verteller, soms iets te grappig en werd het tijd om het boek even aan de kant te leggen.

Michiel Stroink heeft als docent in een tbs-kliniek gewerkt en heeft daar de sfeer goed kunnen vangen. Een interessan inkijkje in deze wereld.
Dit is het 10e boek dat ik las voor Ik lees Nederlands!

Geen opmerkingen: