01 november 2009

The history of Mr. Polly

Door het verzamelen van een flinke stapel tijdschriften tijdens het lezen van Stieg Larsson en mijn vakantie, had ik toch wat minder tijd voor boeken. Ondertussen ben ik weer aardig bij en kan mijn boekenkast weer rustig adem halen.

The history of Mr. Polly is een heel ander boek dan ik van H.G. Wells gewend ben (en verwacht had). Dit maal geen sci-fi, maar een verhaal over een jongeman die niet zo goed weet wat ie me z'n leven aan moet. Z'n vader overlijdt, hij trouwt met een nicht die toch niet zo'n goede huisvrouw blijkt te zijn, hij begint een winkel op een onhandige plaats. Hij is het leven zat. Hij zorgt zelf voor een drama, maar vindt daarna toch zijn plaats.

Een aardig verhaal met veel gebeurtenissen. Anders dan verwacht, maar wel leuk.

Geen opmerkingen: