21 juli 2009

The little prince

De kleine prins is een boek waarvan ik gehoord heb tijdens de lessen Frans, maar gelezen had ik het nooit, en al helemaal niet in het Frans. Nu las ik de Engelse vertaling, The little prince. Want ja, die was ik ergens goedkoop tegen gekomen. En van de auteur had ik nog nooit gehoord, Antoine De Saint-Exupéru. Een hiaat in mijn kennis of is het verhaal gewoon bekender dan de schrijver? Hoewel ik ook het verhaal niet kende, trouwens.

Het is een leuk verhaal. Voor kinderen omdat er gereisd wordt tussen planeten, voor volwassenen omdat de kleine prins ons duidelijk maakt wat het verschil tussen wat wij belangrijk vinden en wat nou eigenlijk echt belangrijk is. Een mooie spiegel.

De kleine prins reist door het heelal en komt op aarde terecht. Onderweg is hij langs een hoop kleine planeten gekomen, met allemaal karakteristieke figuren, die hem laten inzien wat er nou eigenlijk belangrijk is: datgene wat hij zelf heeft getemd, de bloem op zijn eigen planeet.

Geen opmerkingen: