07 juni 2009

Indecision

Indecision (Benjamin Kunkel) was een titel die me meteen aansprak en een boek dat ik al een tijdje wilde lezen. Het bleef alleen maar in mijn kast staan en misschien was dat wel de beste plek voor dit boek.

Dwight, de hoofdpersoon uit dit boek, leidt aan besluiteloosheid. Althans, dat wordt gezegd, ik zie het niet zo. Gelukkig krijgt hij daar medicijnen voor, die mag hij testen. En dan doet zich de gelegenheid aan om naar een oude schoolvriendin te gaan in Ecuador. Waarom ook niet, hij was toch net z'n baan kwijt.

Natuurlijk gaat niets zoals verwacht in Ecuador en spelen veel toevalligheden een rol. Verder worden heftig anti-besluiteloosheid-medicijnen geslikt, die natuurlijk placebo's blijken te zijn. Gelukkig heeft Dwight niks door.

Nee, dit boek zal ik niemand aanraden. Het verhaal springt van de hak op de tak, is soms nogal inconsequent en er komt te veel overdreven filosofisch gedoen en feitenkennis naar voren.

Geen opmerkingen: