14 juni 2008

Trein 16.50

De laatste week veel detectives gezien en gelezen, dat viel me op. Ook niet zo gek met de detective maand van de KRO. Meestal vergeet ik op welke dag er een detective wordt uitgezonden of bedenk ik om 9 uur dat ik om half 9 een detective had willen zien. Nu worden er zoveel uitgezonden dat er een regemaat begint te ontstaan in detectives kijken. En ook lezen, eerder deze week al Karin Slaughter, nu Trein 16.50 van Agatha Christie.

Ze zal nooit mijn favoriete detective schijfster worden, aangezien haar hoofdpersonen niet echt aansluiten bij mijn belevingswereld (Miss Marple in dit geval) en ze naar mijn idee teveel benoemt. En de moord is zelden zelf op te lossen, want daarvoor worden een aantal dingen die speurder wel weet achterwege gelaten.

Prima om te lezen als je het druk hebt, je wilt toch weten wie het gedaan heeft, maar qua stijl weinig interessant.

Geen opmerkingen: