23 maart 2008

LOTR I - De reisgenoten

Al vele jaren stonden de boeken van Tolkien op m'n plank. 'Even' van m'n moeder geleend. Maar nadat ik jaren geleden een halfjaar over De hobbit had gedaan en niet echt onder de indruk was van de films (te veel vechten, te veel mooi gemaakte effecten) was ik nooit in In de ban van de ring begonnen.

Totdat ik er het een paar keer in een paar dagen met verschillende mensen over had. Met vooral de mededeling dat ik het echt moet lezen. Dus toch maar begonnen, en dat had ik eerder moeten doen.

Deel 1 (De reisgenoten) heb ik nu uit. Sprak me veel meer aan dan De hobbit. Misschien is het de leeftijd of lees ik nu gewoon meer dan toen. Hoewel het in m'n nadeel is dat ik Harry Potter al gelezen heb. De Zwarte Ruiters doen me denken aan de dementors, terwijl dat natuurlijk andersom had moeten zijn.

Nu weet ik dus dat ik tot nu toe toch wel iets miste door het niet te lezen. De andere delen volgen snel.

Geen opmerkingen: