03 maart 2008

The Life and Times of the Thunderbolt Kid

Van Bill Bryson wilde ik eigenlijk het veel bekendere A short history of nearly everything lezen, wat overigens ook op m'n plank staat, maar toen vond een vriendin van me dat ik dit moest lezen (vooral omdat ze een boek van mij leende en wilde dat ik ook een van haar leende), The Life and Times of the Thunderbolt Kid. En dat is niet tegengevallen.

Als het alleen een verhaal was geweest over de jeugd van Bill, was het waarschijnlijk erg saai geweest. Maar gelukkig gaat het verder en eigenlijk vooral over de jaren 50 in Amerika. Een moment van Koude Oorlog, waar niemand bang voor lijkt te zijn, van vele uitvindingen enz.

En met veel humer en zelfspot geschreven. Wat wil ik nog meer? Lachen en er toch nog iets van opsteken. En het leest lekker weg. Van Bill Bryson gaat door mij nog wel meer gelezen worden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je moet beslist nog meer van Bill Bryson lezen, want ze zijn vaak hilarisch. Ik vond Thunderbolt Kid nog een van de mindere. Lees bijvoorbeeld Overal en nergens.

Boekenwijs zei

Er staat al een rijtje van hem op de plank, en 'Neither here nor there', was inderdaad de eerste die ik daarvan wilde lezen :)