26 augustus 2007

Geheugenfout

Alweer even geleden, de laatste update. En ik was niet eens op vakantie. Gewoon geen tijd voor een boek, zelfs niet voor Geheugenfout van Dean Koontz, terwijl die spannend genoeg was om niet weg te wilen leggen. Dat heb ik dit weekend dus ook maar niet gedaan en hem vandaag eindelijk uit gelezen.

Al wel vaker is hier gebleken dat ik niet echt een hele grote thriller-fan ben. En dat ik hoge eisen stel aan de schrijfstijl van een boek. Het begin van deze thriller was dan ook even voorbijten. Volgens mij kon het af en toe wel wat korter, sneller. Voor mij hoeft niet elk detail te worden uitgelegd, er moet iets te raden over blijven. En ik zag vaak al ver van te voren aankomen wat er ging gebeuren. Hoewel ik moet toegeven...., niet altijd.

Martie en Dusty spelen de hoofdrol in dit boek. Een jong stel, gelukkig met elkaar, maar veel mensen in hun omgeving hebben psychische problemen. Gelukkig bieden Dusty en Martie hun een helpende hand. Maar dan gaat er iets mis bij Martie. En na een vreemde ervaring met zijn broer Skeet denkt Dusty dat er meer achter zit. Alleen wat? Er lijkt wel door iemand met hun geheugen geknoeid te worden en misschien zelfs wel met meer....

Toch wel een spannende thriller, alleen zijn de gebeurtenissen zo vreemd dat ze me geen schrik of nachtmerries aanjoegen. Hoewel ik niet ontken dat er waarschijnlijk meer kan op het gebied van psychologie dan dat ik denk, de gebeurtenissen uit dit boek gaan toch wel erg ver.

Geen opmerkingen: