14 juni 2017

Niet bloggen ≠ niet lezen

Het feit dat m'n blog zo rustig is, betekent niet dat ik niet lees (pffoe, gelukkig niet  :)). Ik heb alleen niet meer zoveel inspiratie om er over te schrijven. Hieronder een lijstje met wat ik tot nu toe las dit jaar. Ben je ergens nieuwsgierig naar? Dan schrijf ik er alsnog een stukje over!
  1. Justin Cronin - The twelve (herlezing)
  2. Bram Bakker - Gekkenwerk
  3. Haruki Murakami - After dark
  4. Naime el Bezaz - In dienst bij de duivel
  5. Justin Cronin - The city of mirrors
  6. Astid Harrewijn - Drie vrienden, een huis (en een klusjesman)
  7. Sabine van den Berg - De naam van mijn vader
  8. Banana Yoshimoto - Hardboiled / Hard luck
  9. J.M. Coetzee - In het hart van het land
  10. Nicci French - Zondagochtend breekt aan
  11. Herman Koch - Makkelijk leven
  12. Arthur van Schendel - Een zwerver verliefd
  13. Kathy Reichs - Deja dead
  14. Sander Kollaard - Stadium IV
  15. Adriaan van Dis - Het beloofde land
  16. Astrid Harrewijn - Daar heb je vrienden voor
  17. Agathe Wurth - De Maasmoorden
  18. John Lancester - What we talk about when we talk about the Tube
  19. Frederik Baas - Dagboek uit de rivier
  20. Japke-D. Bouwma - Gids voor de kantoorjungle
  21. Marlene van Niekerk - Triomf

6 opmerkingen:

Lalagè zei

Mooi lijstje! Als ik mag kiezen... dan ben ik wel benieuwd wat je vond van Coetzee, Van Schendel en Kollaard.

Koen zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Koen zei

Opmerking even aangepast, Ik had ook Coetzee en Van Schendel op mijn lijst!, naast Van Dis :)

Boekenwijs zei

@Lalagè: daar ga ik de komende we(e)k(en) werk van maken! Bij Van Schendel komt dan meteen ook 'Een zwerver verdwaald', want die ligt hier nog op me te wachten.

@Koen: Coetzee en Van Dis zullen ook nog regelmatig terugkomen op mijn lijstjes, hoop ik, want van beiden vind ik de schrijfstijl fantastisch! Van Schendel voelde toch iets meer als zelf opgelegd huiswerk.

Koen zei

En ik heb het verzameld werk van Van Schendel nog wel in huis...maar deel 1 vond ik behoorlijk okay :)

Boekenwijs zei

De wereld een dansfeest heb ik ook nog liggen, maar die zal dat ook nog wel even blijven doen. Ben geloof ik toch meer een hedendaagse literatuurlezer, hoewel ik van Couperus en Vestdijk wel echt kan genieten.