15 februari 2015

Latte trouble

Druk, druk, druk. Ik merk het aan alles. Ik wil teveel tegelijk. Er gebeurt te veel tegelijk. En in zulke periodes (ondertussen wel weer ongeveer over) lees ik graag een eenvoudig boek waar ik me makkelijk ik kan verliezen. Tijd voor een Coffeehouse mystery (#3): Latte trouble van Cleo Coyle

Zoals het hoort valt er in hoofdstuk 1 een dode. Iemand die we niet echt kennen, dus het doet je niet al te veel. En het is duidelijk, het is een moord. En natuurlijk is de politie traag en helpt (bemoeit) Clare zich met het oplossen van de zaak.

De dode valt tijdens een openingsborrel tijdens de New York fashion week, een borrel gehouden bij het coffeehouse van Clare. Onfortuinlijk genoeg is het een ex van één van de personeelsleden en zat het gif in een drankje dat hij op z'n dienblad had staan. Maar zou hij echt de dader zijn?

Een vermakelijk verhaal, met her en der wat info over mode en over koffie. Het blijven fijne boeken voor drukke tijden.

Geen opmerkingen: