03 september 2014

Tilt

Ook van Michiel Stroink las ik dit jaar al eerder een boek. Via de Vakantiebieb las ik nu Tilt. Of ik gek ben vond ik duidelijk beter, maar ook Tilt las ik met plezier. Het is alleen allemaal wat onwaarschijnlijker (hoop ik).

Max is pokerverslaafde en daarbij hoort al snel ook drugsverslaving. Maar in één van zijn tien-dagen-doorstoom-periodes gaat hij out, belandt in het ziekenhuis en moet zo snel mogelijk een nieuwe lever krijgen. Maar daar heeft hij, gezien zijn levensstijl, geen recht op.

Wat volgt zijn een narcistische arts, een sullige ziekenhuishjurist, een radiologe die bewakingsvideo's kijkt en een hitsige verpleegster. Hopelijk allemaal karikaturen. Maar waar het omgaat: krijgt Max uiteindelijk toch een lever?

Met de overdreven persoonlijkheden wordt dit boek vooral grappig. Er is een serieuze ondertoon, maar bij mij strandt die een beetje. Ik wou alleen dat ik de epiloog niet gelezen had...


Dit is het 14e boek dat ik las voor Ik lees Nederlands!

Geen opmerkingen: