03 augustus 2014

Toen ik je zag

Het is alweer een maand geleden dat ik naar Toen ik je zag van Isa Hoes luisterde. Het boek maakte diepe indruk en ik vind het moeilijk om er over te schrijven. Wat valt er toe te zeggen over deze aangrijpende beschrijving van haar leven met Antonie Kamerling?

Ik kan me nog wel herinneren dat ik het nieuws hoorde over de dood van Antonie Kamerling. Niet dat ik fan was, maar het was toch onverwacht nieuws. Door naar dit boek te luisteren, wordt ontzettend veel duidelijk over wat er allemaal vooraf is gegaan. Moeilijke periodes, depressies, euforische buien, zaken die (gelukkig) veelal buiten de media blijven (of in ieder geval de media die ik volg).

Isa vertelt het verhaal van haar leven zoals het was, met daarin de mooie en de moeilijke tijden. Ik geloof dat dit boek Antonie recht doet. Een zwaar verhaal, maar toch ook op een lichte manier verteld.

Dit is het 12e boek dat ik las voor Ik lees Nederlands!

Geen opmerkingen: