03 maart 2013

Two for the dough

De afgelopen week zat ik voor m'n werk in het buitenland. Met een groepje, dus dan weet ik al dat er veel gewerkt gaat worden en ik niet veel lees. En dat boek moet dan vooral eenvoudig zijn. Two for the dough van Janet Evanovich doet het dan prima. Het is deel 2 in de serie over premiejaagster Stephanie Plum. Eerder las ik de delen 1,  7, 8 en 10 al. En hoewel ik er niet van houd, dat door elkaar lezen gaat prima. Er is wel een rode lijn in het verhaal, maar relaties gaan zo vaak aan en uit dat het niet zoveel uitmaakt. En in elk deel is er een nieuwe grote zaak. Hoewel ik nu toch van plan ben om de rest op volgorde te lezen.... (tsja, dat is nu eenmaal een lastige gewoonte).

In dit deel gaat Stephanie op zoek naar Kenny Mancuso. Geen lieverdje, want hij lijkt iemand te hebben vermoord. En verder is er iets aan de hand met Stiva, een begrafenisondernemer. En die komt vaak voor in deze serie, want de oma van Stephanie heeft als hobby het bezoeken van wakes. Stiva is een serie goedkope doodskisten kwijt. Ongelofelijk, want er wil in deze buurt niemand goedkoop begraven worden. En er steeks inderdaad meer achter.

Opnieuw een verhaal waarin Stephanie een rij stomiteiten uithaalt, maar er, zoals altijd, mee wegkomt en weer een zaak oplost. Tijd voor Three to get deadly.

Geen opmerkingen: