20 maart 2013

Psychotherapy - a graphic guide

Opnieuw heb ik een serie gevonden waarvan ik een boel kan leren, maar die toch heel leesbaar is. Dat laatste vind ik bij A very short introduction nog wel tegenvallen, maar de tekeningen in Introducing ... A graphic guide maken het allemaal erg leesbaar. 

Ik koos voor het deel Psychotherapy van Nigel Benson & Borin van Loon omdat eigen ervaringen me nieuwsgierig hadden gemaakt. Ik was blij verrast met een concrete, praktische aanpak, aangezien ik alleen de in mijn ogen wat zweverige analyses kende, met name uit films. Ik vroeg me af wat er zoal mogelijk is.

Dit boekje geeft een mooie samenvatting, van therapiĆ«n die concreet zijn tot de meer zweverige en van therapiĆ«n waarvan hun effect wetenschappelijk is aangetoond, maar ook die waarvan dat niet zo helder is. Zelf ben ik van concreet en wetenschappelijk, maar ik vond het fijn dat dit boekje zo compleet was en alle kanten zonder oordeel belichtte. 

Geen opmerkingen: