29 juli 2012

The man in the empty boat

Dit boek koos ik redelijk willekeurig van Netgalley. Waarschijnlijk werd ik vooral getriggerd door de cover. Dergelijke tekeningen trekken mij vaak wel. Daarom had ik ook geen idee waar The man in the empty boat van Mark Salzman over zou gaan toen ik er aan begon.

Het bleek een biografie te zijn over een periode in het leven van de schrijver dan het schrijven niet wil lukken en dat zijn zus ernstig ziek wordt. En hierbij vertelt hij heel open en uitgebreid over het altijd heersende gevoel van angst dat hij heeft en dat in de familie zit. Het is zo erg dat hij zelfs angstaanvallen krijgt.

Hoewel het een tragisch verhaal is, is het niet zwaar om te lezen. En het is zo geschreven, dat je alleen maar verder wilt lezen en verder wilt gaan. Geraakt door deze schrijfstijl ga ik op zoek naar zijn fictie.

Geen opmerkingen: