25 juli 2011

Among the departed

Voor mij was Among the departed van Vicky Delany het eerste boek over Constable Molly Smith dat ik las, maar het is deel vijf uit de serie over haar. Af en toe was dat te merken in een verwijzingen naar het verleden, maar voor het verhaal maakte het niet uit.

Het verhaal begint meteen zodat je schrikt, een jong jongetje word vermist. Hij is echter snel gevonden. Maar op de plek waar ze hem vinden blijkt ook een stel botten te liggen, al snel blijkt van een mens. Is dit dan de jaren geleden verdwenen Brian Nowak? Een nooit opgeloste verdwijningszaak en zijn vrouw en zoon wonen nog in het dorp, Trafalgar. Dochter Nicky zit in Vancouver.

Het mysterie wordt stukje bij beetje opgelost. En het blijft toch een typische cozy mystery, met wat liefdesperikelen bij de hoofdpersonen. Het verhaal leest wekker weg, hoewel het me ergerde dat voor de personen dan weer de voornaam en dan weer de achternaam werd gebruikt. Vaak vroeg ik me af over wie het nu weer ging.

Al met al een fijn boek voor regenachtig avonden. Als ik weer eens een deel in deze serie tegenkom zal ik het waarschijnlijk wel lezen.

Geen opmerkingen: