30 juni 2010

Food rules

Food rules van Michael Pollan was een interessant boek over wat en hoe te eten, maar bracht me niet heel veel nieuws. Misschien deels om ik recentelijk de BBC-serie The truth about food (kort geleden door de VPRO (of NPS?) uitgezonden onder de titel De waarheid over eten) had gezien. Aan de andere kant is het boek vooral gestoeld op de Amerikaanse markt. Ik heb het idee dat de Nederlander (of heb ik een vertekend beeld door mijn vrienden- en kennissenkring) gezonder leeft en zich bewust is van het feit dat zelf koken beter is dan afhaal.

Verder zijn de regels vooral erg simpel en samen te vatten als "Eet voedsel, niet te veel en vooral planten." Lijkt me geen speld tussen te krijgen.

Dit boek lijkt een samenvatting van In defence of food. Als dit boek wat meer wetenschappelijke achtergronden geeft, kan het interessant zijn. Als het meer van hetzelfde is, hoeft het van mij niet. Dan kijk ik liever een goed gemaakte BBC-serie.

Geen opmerkingen: