11 april 2009

Alles over Tristan

Na het lezen van Joe Speedboot was ik verkocht voor Tommy Wieringa. En al tijden was ik van plan om Alles over Tristan te kopen. Bij de ECI had ik het in de folder zien staan, maar steeds als ik daar was, dacht ik er niet aan, het boek was niet opvallend. Tot het met vorige week toch opviel.

Dit boek is eerder geschreven dan Joe Speedboot. De verhalen zijn niet te vergelijken, maar de sfeer wel. In beide verhalen is iets onheilspellends aanwezig.

Jakob Keller, universitair docent, is op zoek naar alles over de dichter Viktor Tristan. Met als uiteindelijk doel het schrijven van een biografie. Over Tristan is alleen niet veel bekend en wat men weet is mysterieus. Keller reist af naar de voormalige woonplaats van Tristan, op zoek naar familie en vrienden. Hij komt veel te weten, meer dan hij wil en meer dan hij wil publiceren...

Opnieuw een indrukwekkend boek, met onopgeloste eindje tot in het laatste hoofdstuk.

Geen opmerkingen: