11 oktober 2008

Brains

Tijdens het klussen vond ik opeens nog een luisterboek op m'n mp3-speler, Brains van Jacob Vis. En dat terwijl ik eigenlijk radio wilde luisteren, maar het stroomsnoertje nog even ontbrak. En hoewel muziek tijdens het klussen relaxed is, luisteren naar een boek is ook prima. Normaal gesproken neem ik daar geen tijd voor want dan verveel ik me tijdens het luisteren, maar nu kon ik rustig anderhalve dag lang de muren verven en ondertussen toch nog een boek 'lezen'.

Heel bijzonder vond ik het boek niet, de standaard Nederlandse thriller: er is een lijk, een jeugdbende, een bezorgde zus en veel sex. En waarschijnlijk werkte de vertelstem ook niet mee tot een extreem boeiend verhaal, ze paste niet echt bij het verhaal, maar was meer een bezorgde moeder. En verder teveel details die er niet toe doen en uitwijding.

Echt spannend is het niet, wel aardig tijdverdrijf als je de keuze hebt tussen muziek en een verhaal en weet dat je het wel uit zult luisteren omdat je tijd genoeg hebt.

Geen opmerkingen: