25 maart 2007

De brug

Fan van Geert Mak kun je me niet noemen, oftewel, na Hoe God verdween uit Jorwerd wist ik het wel: te weinig verhaal voor een roman, te weinig geschiedenis voor historisch interessant. Maar De brug vond ik toch een fijn boekje. Het project, het leven van een aantal inwoners van Istanbul beschrijven aan de hand van het leven en gesprekken op de brug, spreekt me ook aan, goed uitgangspunt.

Wat me eerder aan Mak ergerder, de mix van verhaal en geschiedenis, kwam hier goed tot z'n recht. Het verhaal geeft een mooi inkijkje in het leven van de mensen die hun geld proberen te verdienen op de brug en tegelijkertijd steek je ook nog wat op over Turkije. En misschien dat de geringe dikte wel een voordeel is.


Eén ding snap ik trouwens niet van boekenweekgeschenken: waarom hebben ze geen betrekking op het thema van de boekenweek? Oftewel, wat is het doel van het thema?

Geen opmerkingen: