20 september 2006

Hour Game

Voor mezelf ben ik er nog niet helemaal uit wat ik met het thrillergenre moet. Vaak vind ik het verhaal best aardig, maar het einde dan zo slap. Of het plot ligt zo voor de hand dat je dingen al lang ziet aankomen. En de schrijfstijl laat ook vaak te wensen over.

Dit alles gaat voor Hour Game van David Baldacci niet op, dat blijft van begin tot het einde spannend. En de nodige humor maakt het verhaal luchtig op de goede momenten. Baldacci mag dus blijven in mijn lijst van goede thrillerschrijvers.


Hour Game gaat over een seriemoordenaar (daarvoor hoef je niet ver te lezen, al snel worden verschillende moorden gepleegd). En dan ook nog eens een intelligente, dus de politie te snel af. Goed geschreven vanuit het perspectief van zowel de moordenaar als de politie. Een boek wat je maar door wilt blijven lezen. En wat dat betreft is het maar goed dat ie nu uit is, kom ik tenminste weer es aan de krant toek.

Geen opmerkingen: