07 februari 2021

Een kleine verrassing

In december zag ik dat er een derde en laatste dagboek van Hendrik Groen was, Opgewekt naar de eindstreep. Die had ik nog even gemist en las ik rond de Kerst met plezier. Toen ontdekte ik ook dat ik nog een ander boek van Hendrik Groen gemist had: Een kleine verrassing.

Dit boek speelt zich af voordat Hendrik en Evert in een verzorgingshuis belandden. Onderweg naar Hendrik, neemt Evert een kinderwagen met een baby mee (lang verhaal). Hij vergat alleen wel even dat dit consequenties en ongeruste ouder teweegbrengt. Hoe zorgen ze er nu voor dat de baby weer veilig thuiskomt en ze er mee weg komen. Het was immers maar een onschuldige grap, waarvan ze de consequenties even niet doordacht hadden.

Het verhaal gaat vooral of hoe de baby nu terug moeten komen. Met de nodige karikaturen die het allemaal steeds weer net laten mislukken. Iets te slap-stick naar mijn smaak. Wel goed voor relaxte zondagmiddag. 

Geen opmerkingen: