12 oktober 2012

Trammelant met de familie

Sommige boeken had je nooit gekocht als iemand ze je niet op een bepaald moment had aangeraden. In dit geval was het een wat oudere heer op de boekenmarkt in Deventer die Trammelant met de familie van Mary Dorma erg goed en grappig vond. Na het lezen van dit boek ben ik het niet meteen met hem eens, hoewel ik zijn punt wel zie. Ik denk alleen dat het boek vroeger veel grappiger en bijzonderder was. Nu vond ik het af en toe best leuk, maar alles ging me te traag. Ik vermoed toch een beetje een generatiekloof.

Het boek bestaat uit verhalen en die lijken autobiografisch. Ze vertelt over spijbelen van school, reizen met het openbaar vervoer en het zoeken naar huizen. Het gaat over de mensen die ze tegenkomt, beschreven met gevoel van understatement. En verder is me niet al te veel bijgebleven, terwijl het toch nog maar een maandje geleden is dat ik het boek las.

Geen opmerkingen: