01 juni 2012

Juni: Nederlandse literatuur


Net als vorig jaar organiseert Iris van Iris on books Dutch Lit Month in juni. Vorig jaar had ik het te laat door, maar wel heb ik later in het jaar wel wat meer Nederlandse literatur gelezen. Dat wil ik sowieso meer lezen en het beviel vorig jaar goed. Een prima reden om dit jaar met Iris mee te doen.

Ik ben van plan het volgende te lezen:
* Hella Haasse - Heren van de thee (read-along)
* Gerbrand Bakker - Juni
* Frans Pointl - De kip die over de soep vloog
* Rascha Peper - Vingers van marsepein
* Bert Natter - Begeerte heeft ons aangeraakt
* Floor Haak man - Oneetbaar brood

Dat is meer dan ik de afgelopen tijd per maand lees, maar het lijkt me toch realistisch. Naar al deze boeken ben ik nieuwsgierig, zelfs nu ze al een tijdje in m'n kast staan.

2 opmerkingen:

Iris zei

Dat zijn heel wat plannen! Ik wil ook graag een boek van Gerbrand Bakker lezen, maar misschien wordt dat toch volgende maand.. Ik ben na 15 boeken wel weer wat moe van alleen Nederlandse literatuur ;)

Boekenwijs zei

Op dit moment zijn de plannen ook groter dan de uitvoering, nog maar ruim een boek gelezen. Maar zowel Juni als Heren van de thee zijn goed! (iig de eerste helft)

15 boeken, dat is inderdaad heel wat. Ik ben ook meer van de afwisseling, en wil gedurende het jaar wat meer Nederlands lezen. Want er is echt veel meer goeds te bieden dan me van de lessen Nederlands eind jaren 90 is bijgebleven.