27 december 2011

2 x DNF

De laatste maanden heb ik niet erg veel gelezen. Te druk, te veel aan m´n hoofd, te veel rondslingerende kranten en tijdschriften. En dan begon ik ook nog aan twee boeken waarin ik maar niet verder kwam. Eén daarvan zal ik nooit uitlezen, aan de ander begin in later nog eens.

Het eerste boek is How to keep your Volkswagen alive van Christopher Boucher. Dit is het boek dat ik niet verwacht ooit nog weer eens ter hand te nemen. Hoewel het idee best leuk leek om het onderhouden van de Volkswagen van de hoofdpersoon als het opvoeden van een kind. Maar na 25 pagina´s had ik nog geen idee waar dit verhaal heen ging en was de structuur me volkomen onduidelijk. Iets te wild voor mij.

Het andere boek is The wasted vigil van Nadeem Aslam. Het boek werd tweemaal aangeraden op een boekbloggersbijeenkomst afgelopen zomer. Tot twee keer toe ben ik er nu aan begonnen, maar ik kom niet in het verhaal. Misschien niet zo gek, als ik bij andere bloggers lees dat je de tijd voor dit boek moet nemen. En dat heb ik even niet. Op dit moment lijken alleen snelle boeken bij mij te werken. Dus dit boek staat weer op de plank. Ergens volgend jaar nog maar eens proberen, want ik geloof graag dat dit een goed boek is.

------

Gelukkig is het niet alleen maar kommer en kwel. Vorige week begon ik (eindelijk) aan De oversteek van Justin Cronin. En dat spreekt me wel aan, hoewel het ook niet typisch mijn soort boek is. Het is alleen erg dik, dus mijn review volgt, maar dat kan nog wel even duren

Geen opmerkingen: