01 januari 2011

2010 -> 2011

En toen was er alweer een jaar voorbij. Een jaar waarin in 74 boeken las. Een jaar waarin ik een e-reader aanschafte. Een jaar waarin ik weer meer interessante detectives ontdekte.

De hoogtepunten (in willekeurige volgorde):
- Dorsvloer vol confetti - Franca Treur
- Madame Bovary - Flaubert
- Boven is het stil - Gerbrand Bakker
- The time traveler's wife - Audrey Niffenegger
- Het zingende gras - Doris Lessing
- Het kleine meisje van meneer Linh - Philippe Claudel

En dat was alleen het topje. Als ik de lijst doorkijk zie ik dat ik veel goede boeken gelezen heb.

De dieptepunten....? Ach laat maar. Slechts een paar. En daarvan had ik het van te voeren kunnen vermoeden.

De plannen voor dit jaar:
- Meer klassiekers, want dat is het afgelopen jaar niet echt gelukt.
- Twee series: Narnia en The hitchhikers guide
- Meer Nederlandse auteurs.
En samenvattend: gewoon meer boeken.

4 opmerkingen:

Anna van Gelderen zei

Als je meer klassiekers wilt gaan lezen is zo'n e-reader ideaal met al die gratis klassieke werken die je gratis kunt downloaden. Volgens dit artikel mogen de oudere boeken zich daardoor in een nieuwe belangstelling verheugen.
Veel leesplezier in 2011!

Koen zei

En ik maar denken dat je niks meer postte sinds december. Het jaar 2011 ontvouwde zich niet dus bleef ik naar december 2010 kijken. Foutje...Franca Treur, Madame Bovary en Doris Lessing heb ik nog op de plank staan (Bovary wel ooit gelezen maar nu pas aangeschaft) dus ben benieuwd. Klassiekers zal ik ook wel blijven lezen, ook wat meer hedendaags, zoals Koch, Treur, Wieringa etc.

Boekenwijs zei

@ Koen, dat zou wel een erge lees-/blog-dip geweest zijn ;).
Met de klassiekers gaat het nog niet erg vlot, hoewel er een heleboel zijn dit ik wil lezen. Ik snap alleen niet zo goed waarom het me zoveel moeite kost er aan te beginnen...

Koen zei

Dat vroeg ik me dus al af, vandaar dat berichtje toen ;) Dat gevoel ken ik wel, moet ook altijd weer even over een punt heen om een Dostojewski of zo te pakken...