20 november 2010

The best American comics 2010

De volgende in de serie "The best American 2010". Dit maal The best American comics. Een paar jaar geleden heb ik de comic novel ontdekt. Strips las ik wel als kind, maar daarna niet meer. Al dit superhelden... niet voor mij. Maar het verwerken van een mooi verhaal in een strip, dat spreekt me wel aan. Persepolis vond ik geweldig.

Toen ik aan deze verzameling had ik geen idee wat me te wachten stond. Het eerste verhaal ging over superhelden, dus ik was teleurgesteld. Maar gelukkig was dat voor niet. De meeste stukken of verhalen lijken voor op de comic novel. Verhalen over de overstroming in New Orleans, Genesis, een pro-Morning After pil stuk (waarschijnlijk vooral in Amerika spraakmakend).

Voor iedereen wat wils. En waarschijnlijk een goede doorsnede van wat er in Amerika is verschenen op het gebied van goede strips.

Geen opmerkingen: