31 oktober 2010

The best American short stories 2010

Eens kijken of The best American serie iets voor mij is. Ik begon met The best American short stories 2010, samengesteld door Richard Russo. Met korte verhalen blijf ik een haat-liefdeverhouding hebben. Ik vind het heerlijk om iets korts te lezen, zo af en toe. Maar ik heb eigenlijk te weinig tijd om de karakters te leren kennen en het verhaal is te kort om mij iets duidelijk te maken. Ik denk altijd de diepere betekenis, die er misschien wel niet eens is, te missen.

Het leuke aan deze bundel is dat alle verhalen door verschillende auteurs (voor mij allemaal onbekend) geschreven zijn en eerder gepubliceerd in gerenommeerde tijdschriften. Dit maakt deze bundel tot een verzameling met voor elk wat wils. Elk verhaal was een nieuwe verrassing. Waar zou het nu over gaan? Waar speelt het zich af?

En daarom heb ik me er toch mee vermaakt. Een leuke afwisseling. Mooi samengesteld, met een lange lijst suggesties voor andere goede verhalen achterin het boek.

Geen opmerkingen: