03 januari 2021

2020....

Wat valt er nog over dit jaar te zeggen? Het was een raar jaar. En ik kan alleen maar lblij zijn dat ziekte mij en mijn omgeving tot nu toe bespaard is en ik me geen zorgen hoef te maken over werk. Ik  moet eerlijk zeggen dat ik had verwacht om veel tijd te hebben om te lezen (en misschien ook weer bloggen) toen de 1e lockdown in maart begon. Maar zo bleek het niet te werken.

Hoewel reistijd wegviel (toch zo'n 1,5 uur per dag), hield ik toch niet meer tijd over. Werken was nu 100% computer, overleg kostte meer tijd en er was onrust: nieuws volgen, hoe staat het nu met de besmettingen. Pas na een paar weken vakantie in Duitsland in juli/augustus kwam die leesrust weer terug. De tijd bleef wat schipperen, nu we zelf onze sporttrainingen in elkaar moesten zetten, werk druk bleef en er steeds weer andere maatregelen golden. Toch las ik uiteindelijk nog 34 boeken en heb ik het lezen de laatste maanden weer aardig te pakken, gelukkig. De leeslijst is duidelijk wat luchtiger dan anders. Een jaar waarin boeken vooral ontspanning moesten brengen en niet al te veel energie moesten kosten...

  1. Mrs. Stephen Fry - How to have an almost perfect marriage?
  2. Maja Lunde - The history of bees
  3. Noor Spanjer - Dertig dates cadeau
  4. Sara Gruen - Water voor de olifanten (aanrader)
  5. Anna Enquist - Daer een seigneur zijn handen wast
  6. Lilian Jackson Braun - De kat die een boekje opendeed
  7. Annejet van der Zijl - Leon & Juliette
  8. Jeremy Clarkson - And another thing
  9. David Vann - Legend of a suicide
  10. Sara Pinneo - De kluts kwijt
  11. Peter Buurman - Een goede nachtrust
  12. Alan Bradley - The sweetness at the bottom of the pie
  13. Renate Dorrestein - Weerwater (aanrader)
  14. Nicci French - Huis vol leugens
  15. Walter van den Berg - Schuld (aanrader)
  16. Naomi Novik - Uprooted
  17. Sawako Ariyoshi - De vrouw van de doker
  18. Lilian Jackson Brown - De kat die naar het volgeltje lachte
  19. Isaac Asmiv - Reisdoel: menselijk brein
  20. Wolfgang Herndorf - tsjick (eindelijk weer eens een Duits boek gelezen!)
  21. M.J. Arlidge - Wat jij niet ziet
  22. Thomas Olde Heuvelt - Dolores Dolly Poppedijn
  23. Michael Chabon - De wonderlijke avonturen van Kavalier & Clay (enorme aanrader)
  24. Martin Bril - De kleine keizer
  25. Manon Duintjer - De S-machine
  26. Martin Bril - Evenwicht
  27. Mariƫtte Middelbeek - Redders langs de kust
  28. Emma Donoghue - The sealed letter
  29. Annemarie Bon - Haas redt het bos! (cadeaute voor m'n nichtje, ik moet natuurlijk wel weten wat ik geef)
  30. Romain PuƩrtolas - De kleine keizer is terug (aanrader)
  31. Simone van der Vlugt - Aan niamand vertellen
  32. Marc-Marie Huijbreghts - In stukjes
  33. Hendrik Groen - Opgewekt naar de eindstreep
  34. Simone van der Vlugt - Morgen ben ik weer thuis

En het eerste boek van 2021 is ook al uit:

  1. Lisette Jonkman - Buren with benefits (niet helemaal mijn steil, maar toch ben ik nieuwsgierig naar deel 2 en 3 van de Onbreekbaar-reeks (guilty pleasure))

Geen opmerkingen: