12 juni 2016

Wij geluksvogels

Wij geluksvogels van Amy Bloom stond al een tijd op mijn verlanglijstje, het werd tijd dat ik het ging lezen. Maar al snel wist ik eigenlijk niet zo goed meer waarom het op mijn lijstje was terechtgekomen, want ik kon slecht in het verhaal komen. En ondertussen is het alweer maanden geleden dat ik het boek las. Die combinatie zorgt ervoor dat het bloggen over dit boek me nu moeilijk afgaat.

Eva vertelt het verhaal van haar leven: als twaalfjarige wordt ze door haar moeder gedumpt bij haar vader en haar halfzus van vier ouder, Iris. Die vader is al even hopeloos en de twee gaan ervandoor. Iris wil graag actice worden en weet zich in Hollywood stukje bij beetje op te werken. Eva doet ondertussen niet veel meer dan lezen en zich zorgen maken.

De twee zwerven rond, het is 1940, oorlog, mensen zijn steeds minder te vertrouwen. En uiteindelijke raken ze ook elkaar uit het oog. Af en toe wordt er een brief geschreven, niet altijd wordt ie ook verstuurd.

Ik denk dat dit een goed boek is, maar het wist mij helaas niet te raken.

Geen opmerkingen: