27 juli 2013

Vinexvrouwen

Een paar weken geleden ben ik weer lid geworden van de bieb. Dat is lang geleden. En waarom nu, weet ik eigenlijk niet zo goed. Er staan nog zoveel ongelezen boeken in m'n kast! En nu dus ook een heleboel in de kast van bieb!

Het eerste boek dat ik meenam was Vinexvrouwen van Naima El Bezaz. Dat boek wilde ik al een tijdje lezen en het is me goed bevallen. De verteltrant is licht en de hoofdstukken kort, wat uitnodigt tot steeds weer eentje meer lezen.

De korte verhalen spelen zich af in een Vinex-wijk waar Naima woont. Bewoners en gedrag worden beschreven, vreemde Nederlandse gewoontes als feestjes waar je allemaal in de kamer zit te praten, er niet gedanst wordt en je natuurlijk niet blijft eten. 

Een aanrader, ik ga meer van haar lezen.



Dit is het 6e boek dat ik las voor "Ik lees Nederlands!

Geen opmerkingen: